Isnin, 5 Oktober 2009

SUMBANGAN DIPERLUKAN

SURAT TERBUKA
U n t u k P a r a S a h a b a t K u Y a n g D i K a s i h i ...diseluruh negara Malaysia tercinta

Assalmu 'alaikum warahmatul Lahi wa barakatuh

Moga-moga sahabatku semua berada dalam keadaan yang menggembirakan, tenang dan bahagia bersama keluarga tercinta serta penghayatan perjuangan hidup ini.
Saya, FIKRI sebagaimana yang sahabatku sekelian kenali bersyukur kerana dapat bersua dalam laman ini dengan tujuan untuk sama-sama mencari keredhaan Allah s.w.t.
Setelah pulang ke tanah air dari pengajian di Mekah pada akhir 1999, maka pada akhir tahun 2007 mengasaskan MASJID UTHMANI di kampung saya, Kampung Kolam.
Sekarang saya sedang berikhtiar untuk meneruskan pembinaan masjid ini. Sekarang terdapat 2 institusi pengajian ditanah bersebelahan tapak masjid. Ringkasnya, murid-murid di pusat pengajian tersebut akan mengimarahkan masjid ini.
Rasanya tidak perlu saya sebut disini apa program seterusnya dalam hubungan untuk mengimarah masjid ini. Cuma secara umum saya katakan bahawa saya akan mendidik anak bangsa seagama saya di kampung ini selaku saya sebagai anak jati Kampung Kolam.
Besarlah harapan saya agar sahabat-sahabat yang di kasihi dapat membantu saya membina masjid ini. Pandangan dan buah fikiran juga saya nantikan untuk melicin dan memudahkan urusan yang besar ini.
Kalau sahabat-sahabat dapat membantu kadar yang mampu sedikit seorang dari kurniaan Allah s.w.t. tentunya akan terkumpul jumlah RM yang diharapkan.
Untuk FASA KEDUA yang memerlukan RM 30 ribu ini saya namakan "DANA SAHABAT" untuk membina tiang 20 batang, tambahan tapak setinggi 2 kaki dan struktur asas bahagian atas binaan masjid.
Harap-harap mendapat perhatian dan segala jasa baik, bantuan dan buah fikiran terlebih dahulu saya ucapkan "Moga-moga Allah membalas dengan sebaik-baik balasan atas jasa baik saudara sahabatku sekelian"
Sekian
Akhukum Fil Lah......
FIKRI al-Kulami
8 pagi - Jumaat - 9 Okt, 2009.


Masjid Kamil Hasan, Salor yang menjadi contoh pelan MASJID UTHMANI dengan sedikit pengubahsuaian serta penambahan di ruangan kiri, kanan sebanyak 4 bilik dan 2 menara dibahagian depan dan belakang masjid




PELAN PEMBINAAN MASJID UTHMANI, KG KOLAM.


pandangan dari sebelah kiri / kanan

pandangan dari belakang


pandangan dari bumbung



bahagian dalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan