Selasa, 23 Jun 2015

MASJID UTHMANI ucapkan "Selamat Menghayati Anugerah Ramadhan"


Ramadhan 6, 1436 ...telah berlalu. Kita, SYUKUR kehadrat Ilahi dengan anugerah NYA, kita masih bersama Ramadhan. Harapan, setelah hampir seminggu saya yang baru nak menyesuaikan diri dengan Ramadhan kerana masalah kesihatan, rasanya tidak terlewat untuk mengucapkan "Selamat Menghayati Anugerah Ramadhan" . 

Saya pernah sebut dalam penyampaian tazkirah saya bahawa, "BERTUAH mereka yang sihat untuk bermujahadah di bulan yang mulia ini". Namun, keluasan rahmat NYA, ALLAH SWT menganugerahkan juga "tuah kepada yang lemah kesihatannya asalkan berbuat sesuatu walau 'sedikit mujahadah'... dengan ikhlas dan tidak melakukan penderhakaan, maksiat kepada ALLAH SWT.  
PALING PENTING tidak derhaka...tidak syirik dan tidak melakukan maksiat kepadanya. Jika ditanyakan, apakah ibadat yang paling utama di bulan Ramadhan ? Jawabnya, jangan kata qiamulail, jangan kata baca al-Qur'an, jangan kata bersedaqah, jangan kata selawat dan apa-apa zikir tapi katakanlah "menjaga kesempurnaan as-syiam". 

Wajib difahami sejelasnya bahawa "MENJAGA KESEMPURNAAN AS-SYIAM" itu dengan maksud ringkasnya ialah "menjaga dari melakukan perkara yang HARAM". 

Paling utama, dari segi feqah, wajib menjaga jangan terbatal puasa. Apatah lagi sengaja meninggal dan membatalkan puasa. Sehari meninggalkan puasa Ramadhan, tidak sama walau untuk digantikan dengan puasa seumur hidup. 

Bagi mengelakkan diri dari melakukan yang haram, dosa dan maksiat itu diri hendaklah disi kukuhkan keimanan dengan ibadat-ibadat yang besar kelebihannya. 

DENGAN PENUH HORMAT, bagi menyempurnakan ibadat wajib, as-syiam ini jagalah NIAT dan KEIKHLASAN.... juga bersedeqahlah, berinfaqlah dijalan ALLAH SWT bagi mengikuti keperibadian Rasulullah SAW yang memperbanyakkan sedaqah pada bulan Ramadhan al-Mubarak. 

Banyak tempat dan peluang untuk anda beribadat INFAQ dijalan ALLAH SWT ini. Saya mencadangkan agar anda membantu membina sebuah masjid yang tergendala pembinaannya, MASJID UTHMANI.


Anda boleh memasukkan langsung di akaun atas nama MASJID UTHMANI di RHB atau di CIMB. Program terkini, saya berhajat dalam bulan Ramadhan ini akan dapat mengumpulkan DANA bagi membeli barangan asas sebagai PERSEDIAAN pembinaan seterusnya. MEMAKLUM DAN MEMINTA TOLONG "DENGAN NAMA ALLAH ...." 

Terima kasih. 


Sekian. 

Dari saya saudara anda dijalan ALLAH



FIKRI BIN AWANG 
Pengerusi Pembinaan MASJID UTHMANI 
013-99 764 99 

Kampung Kolam, 16400 Melor, Kota Bharu, Kelantan.    

FB : [1] Ustaz Fikri Kelantani [2] Masjid Uthmani [3] Sahabat Imarah Masjid Uthmani. 
Di twitter sebagai " Fikri_Awang " 

Juga di laman web : 
[1] http://fikriawang.com dan
[2] http://ustazfikrikelantani.blogspot.com

Terima kasih.

1 ulasan:

  1. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




    (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







    Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

    BalasPadam